Gebelikte İlk 3 Ay ve Yesimdedi Neler Yapıyor ?

Merhabalar, yazı sıklığım çok azaldı, farkındayım. Ama günde 14 15 saat uyuyunca pek de vakit bulamaz oldum. Bu yazımda sizlere ilk 3 ayda neler yaşadığımdan bahsedeceğim. Tabi şimdi 3. ayın son haftasında olunca rahat rahat anlatacağım çünkü bir çok şikayetim azaldı.. 



Öncelikle hem menisküsümdeki yırtıklar hemde kar ve buz sebebiyle çok çok mecbur kalmadıkça dışarıya çıkmıyorum. Çünkü zaten evin içinde bile ne sakatlıklar çıkardım kendime, evin dışında kar buz falan derken kendime zarar vermektense eşim ve doktorumuzun onayıyla evdeyim.

Gelelim ilk 3 aya.. İlk ay zaten fark edilmeden geçiyor, asıl olay hamileliği öğrendikten sonra.. Belki psikolojik belki de gerçekten var böyle bir şey ama canınız hiç olmadık zamanda olmadık şeyler istiyor. Mesela ilk öğrendiğimiz hafta pizza diye tutturdum, gecenin bir saatinde.. Eşim sağolsun hemen sipariş etti. İlginç olan normalde canın bu kadar isterken deli gibi yemeli insan değil mi ? Yok öyle olmuyor, biraz yiyorsunuz istemiyor canınız sonrasında.. Tabi bu sırada kilo alan eşler oluyor tabii ..

Neyse 3. ayımın son haftasındayım ama çok şükür 600 gram falan aldım. O da hormonlar sebebiyle değişiyor sürekli. Gıda intoleransı testine göre beslendiğimde kilo veriyorum, hamurlara dalınca kilo alıyorum.. 

Gebeliği öğrenince hemen Folik asite başladık ama karaciğer enzimlerim o kadar yüksek çıktı ki ilacı bıraktık hemen. Doktorumun da yardımıyla internetten de araştırdığımla karaciğer enzimlerini yükselten gıdaları hayatımdan bir süre çıkardım vee hoop normale döndük. Çok şükür.. Bu tarz olaylarda özellikle gebelikte çok kafasına takıyor insan, sakin olun, oluruna bırakın.. 

Bulantılar bazen gece tutuyor bazen gündüz ama çok şükür 1 2 gün haricinde çok fazla kusmadım. Benim en en zorlandığım uyku :( Ne alaka diyeceksiniz gece uyuyamıyorum en az 02.00 de uyuyorum. Çünkü yüzüstü uyurdum artık imkansız, yan yatmaya alışırken zorluk yaşıyorum. Öğlen 13.00 hatta 14.00 ü bile buluyor uyanmam. Bununla da sınırlı değil bir de gün içinde uyuyorum. Mesela dün 11.30 da uyandım öğlen 13.00-14.00 arası uyudum, 14.00- 20.30 a kadar da uyudum. Yani ben bool boll uyuyorum anlayacağınız. 

Ve bazen limon krizine giriyorum. Bol bol limon ya da limonlu şeyler tüketiyorum. Ömrümde limon yemedim ama artık normal bir meyve gibi yiyorum .. Hamilelikte damak lezzeti değişiyor. :) 

Evet şimdilik bu kadar, aynı dönemde olanlar varsa yorum bıraksın lütfen.. Şimdilik hoşçakalın :) 

Yorumlar