Emzirme Hikayem

Merhabalaaarr, yeni ve acemi anneyim ama benden de acemiler ya da buna çözüm bulamayanlar olabilir hayat kurtarıcı emzirmeye devam etmenizi sağlayacak deneyimlerimi paylaşacağım sizlerle.. 

Bebekler sanırım yeni doğduğunda kendilerince doğru ama bizim canımızı yakarcasına yanlış emiyorlar. Ya da Beril bana onu yapıyordu bütün kahverengi bölümü emmek yerine sadece ucunu çekerek göğüslerimin yara olmasını sağladı üstelik 2 günde 3. gün ağlayarak emzirdim. Hatta eşim gitti mama aldı mama verelim iyileşsin öyle tekrar emzirmeye devam ederiz demişti canımm benim ☺️ 

Ama hiç gerek kalmadı. Büyüklerimin tavsiyeleriyle ve internette bir kaç küçük araştırma veee veee veee tabiki hastanede tanıştığımız ancak aile dostumuz olan sevgili doktor Can beyi aradık ve birkaç tavsiye aldık.  


İlk olarak büyüklerin tavsiyesi bildiğimiz kuru soğanı kesip suyunu yara olan yerlere uygulayıp iyileşmesini sağlamak. Yarım saat bekletmeniz gerekiyor ıslak olarak ve ardından emzirmeden önce silmelisiniz ancak Beril iştahlı bir bebekti gündüz yarım saat bekletmek imkansızdı. Bu bir nebze canımın acısını aldı ama tek başına etkili olmadı tabi. 


Fotoğraf alıntıdır.



Lansinoh markasının göğüs ucu kremini her emzirmeden önce ve sonra sürdüm ki bunu silmenize gerek yok. Yaraların toparlanmasınsan çok etkiliydi. Hala daha uyguluyorum çok memnunum hiç çatlak, yara vs yok ☺️ 

Fotoğraf alıntıdır.



Son olarak da bence en en etkilisi bu 👉 Can Bey inde tavsiyesi olan silikon göğüs ucu 👍 aslında bu ürün göğüs ucu problemi yaşayan anneler içinmiş ama ben hala daha emzirirken bunu kullanıyorum ☺️ Yaraların iyileşmesini ve hatalı emmeyi engelledi diğer uygulamalarla birleşince 2 günde iyileşti yaralar ve toparlandı. Şimdi hiçbir sorun yok hala sık ve uzun süreli emzirmeye devam ediyorum. 


Bunları iyiki bulup uyguladım ve bebeğim de bu süreçte bana destek oldu. Çünkü okuduğum kadarıyla silikon göğüs ucunu bazı bebekler kabul etmiyormuş. Hatta onu kabul eden normal emmiyormuş. Ama çok şükür öyle bir sıkıntımız yok Beril hiç alışmıyor hiçbir şeye ve emmekten vazgeçmiyor☺️ 


Benim gibi sıkıntı çekenlere ya da hamilelere tavsiyem olsun. Başta bu tarz sorun yaşayıp emziremeyenlerin hikayelerini çok okudum, korkulu rüyamdı bu ki başıma geldi ancak yukarıda okuduklarınız ile çözdüm umarım bir nebze olsun yardımcı olabilirim☺️ 

Yorumlar