Hamilelere Sorulan Yanlış Sorular ?

Merhabalar, hamileliğim 7. ayına kadar bu tarz şeyleri kafama takmazken, son dönemde oldukça duygusallaşıp yağmurdan gördüğüm kuşlar için ağlayan bir insan haline dönüştüm. 

Ancak hamilelik sizden çok etrafınızdaki meraklı insanların sorularıyla boğuşmanıza sebep oluyor. Bir anda herkes kadın doğum uzmanı kesilip oldukça sinirinizi bozabiliyor. Peki bu sorular neler ?

Ne kadar oldu hamileliğin ?

Doktorlar genelde hafta hesabıyla söylerken siz 16 haftalık dediğinizde bön bön suratınıza bakıyorlar ya da hmm az kalmış falan gibi fantastik cümlelerde kurabiliyorlar. Bu soruya vermek istediğim cevap, gördüğün kadar :) 

Kaç kilo aldın ?

Benim canım doktorum kilo konusunda beni hiç sıkmıyor. Tam tersi ben insanların beni bunaltmasından kilo mu versem dedim kesinlikle onaylamadı zaten duygusallaştın bir de kilo verme stresine girersen toparlamamız zor olur seni. Hiç kafana takma verirsin o kiloları diyerek beni sürekli avutur. Buradan tekrar kocaman teşekkür ediyorum kendisine böyle pozitif olduğu için. 

Ancak İnstagramdan olsun, alışveriş yaptığım mağazadaki insanlardan olsun veya yakın çevremden olsun herkes bir kilo derdine düşmüş ki sormayın. Benden önce herkes onun hesabını yapıyor. Ben mi ? İlk zamanlar çok takıyordum ama artık takmıyorum canım ne isterse yiyorum hamilelik kilo demek arkadaş sonuna kadar alacağım ve sonra yine formülü bildiğimden gıda intolerans testim ile çatır çatır vereceğim o kiloları, onun da yazısını bangır bangır herşeyde yayınlayacağım.. 

Çatlak oluştu mu ?

Geçen İnstagram hesabımda Bio oil kullandığımı ve 27. haftam olduğundan bahsetttim. Ve nereden kurduysam öyle bir cümleyi çatlağım yok dedim. Vay efendim 27. haftada oluşmazmış da o bu kadar kilo almış da bu bu kadar vermiş de dm den bile üşenmeden bu konuda yazan insanlar var.
Canlarım ne zamandır Kadın doğum uzmanlığı yapıyorsunuz acaba ? Çevremden aldığım duyumlara göre 20. haftasında çatlağı oluşan insanlar var ki benim özellikle göğüs bölgemde şimdiden oluşan çatlaklar var ki en başta yaptığım hata göğüs bölgeme çatlak önleyici sürmememden oldu. Zaten çatlak olayı biraz genetik biraz da sizin ihmalkarlığınıza bağlı ki bakınız benim göğüs bölgemi ihmal etmemden dolayı 24. haftadan beri o bölgede çatlaklar var. Altını da çiziyorum sonradan oluştular gebelik sırasında oluşan çatlaklardan bahsediyorum. 

Allah Kurtarsın Cannnnııımmmm ?

Kimden kurtarıyor pardon ? Kızım benim canımın canı bana olsun olan ona bir şey olmasın diye düşünürken vücudumda onu taşımak zor mu geliyor sizce ?  Tatmayan veya bu duyguyu unutan ve hatta hatta maalesef çocuğu olsa da annelik içgüdüleri oluşmamış insanları boş boş kullandığı bir cümle bence ! 

İşin  son noktasına gelirsek kilo da alırım, çatlağımda oluşur bu beni ilgilendirir. Beni her gördüğünde kaç kilo aldın diye sorunca ya da dm den kaç kilo aldığımı merak edince olmuyor bu işler. Ben ne istersem onu söylerim zaten sende ona inanırsın. Ama özellikle duygu seline kapıldığımız dönemde bu tarz sorularla lütfen boğmayın hamileleri.. 

Benim hamileliğimin başından beri desteklediğim tek sabit şey; 40 kilo da alsam bebeğim sağlıklı olsun dünya umrumda değil ben o kiloyu gözü kapalı veririm. İsteyince başarabilen yapım sağolsun. Hayatımda 2 kere 3 kere verdim 25 kiloyu ki artık formülü de biliyorum ve özellikle kilodan hiç ama hiç korkmuyorum. İkimizin de sağlığını etkilemesin yeter.. 


Yorumlar