Yurtdışı Seyahatleri İçin Tüyolar

Merhabalar :) Balayı bitti,ama ben hala etkisindeyim kendime gelemedim.Orta Avrupa turu seçtiğimiz için balayından çok kültür turu oldu ve 1 haftada 5 ülke gezince dinlenmeniz zaman alıyor tabi.
Ben balayından önce Yurtdışı seyahatleri için tüyolar için yazılar aradım bulamadım.Belki olsaydı yaptığım hataları yapmazdım.Bu yüzden Tur seyahatini anlatmadan önce sizlerle ilk olarak bu yazıyı paylaşmam gerektiğini düşündüm.
Hemen başlayalım mı ?
İlk olarak Yurtdışında sms konuşma ve internet paketleri çok saçma.30 mb kime nasıl yetebilir yani.Her neyse bence siz siz olun yurtdışında heryerde wi-fi var,genelde süreli bağlanıyorsunuz 30 dakika 1 saat gibi ama bu süre işinizi halletmeye yetecektir.Tabii yüksek miktar fatura ödemek istemiyorsanız.
Mesela banane miktardan ben her yerde internet kulanmak istiyorum derseniz siz bilirsiniz ancak bunun içinde telefonunuzdan bir ayar yapmanız gerek tabi iphone için konuşuyorum.



Yukarıda gördüğünüz gibi Uluslararası Dolaşımı açmanız gerek.Diğerlerinin açık olması bir anlam ifade etmiyor.
İphone için ayalar-hücresel-olması gereken ise yukarıdaki gibi 3 ü de açık olmalı.
Bir diğer sıkıntı Free Shoplar.Çok ucuz zannediliyor.Maalesef tüm ürünler için geçerli değil.Ya da en fazla 5 10 lira fark ediyor bir çok üründe.Bazı ürünlerde de gerçekten Türkiye'ye göre çok daha uygun fiyatlar.Çok almak istediğiniz bir şeyin fiyatını mutlaka biliyorsunuzdur.Karşılaştırıp alabilirsiniz.Ve tabi limitler var,ancak limitleri tam olarak bilmiyorum.
Sonra gelelim hava durumuna,gitmeden önce mutlaka hava durumuna bakmalı ona göre bavul hazırlamalısınız.Ki ben  17 18 dereceyi görüp çok kalın şeyler almamıştım.Özellikle Viyana'da dondum.Prag'da pes edip mont aldım.Ve inanın fiyatlar Türkiye'den çok farklı değil.
Ve erken kalkma gibi bir niyetiniz yoksa turu tercih etmemelisiniz.Çünkü sabah 6 7 de yola çıkmak zorunda kalıyorsunuz.Topluluğa uymak zorundasınız.Yemek saatleriniz topluluğa göre ayarlı.Ancak kendiniz gitseniz eminim gününüzü otelde geçirirsiniz.Turla şehirlerin tarihi ve kültürel özelliklerini öğreniyorsunuz.
Sonrasında ayakkabıı :) Topuklu ayakkabı tercih etmeyin ya da dolgu topuk olsun.Ayağınızı yormayan ayakkabıları tercih edin.Günde en az 1 2 km yol yürüyorsunuz.Şehri yakından görmek için yürümelisiniz :) 
Para çevirirken sizi kandırmalarına engel olun rakamlar yazılı zaten sağlamasını yapın.Ya da size sözleşme diye uzattıkları kağıdı dikkatli okuyun.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar bir sonraki yazımda görüşmek üzere.Umarım işinize yarar bu bilgiler.


Yorumlar